Jednorožci nad řekou

Ten tajemnoněžný zpěv mé řeky v údolí                                                                                                     Lemované pýchou moudrých věků                                                                                                              Střípky pstruhů stříbrných protknuté

V létem barevném motýlů rouchu

V zimním z dřímajícího mušelínu hávu

Slastnou zvonkohrou pod splavem volá k dotekům

Mojí zahrady tužeb k dalším rozechvělým poznáním

 

Vím, že jak po staletí , tak trpělivý stále

Na mé sny čeká les plný tajemství snad mých

Ještě cítím vítání šeptavých luk jen pro mě vonících

Tam pod Vrbou které jsem rád naslouchal

Vzbudila mě jedna z víl - ta má první z nich

Pak noční střípky démantových hvězd já jí z řas upíjel

Létal toužící nad městem v křídlech podkrovních

 

Jsem každý strom a strom je mnou

Stéblo trav je vlnkou řeky i já jimi jsem

Zas skřivan bude kolibřík ve svých prvních houslích

Snad čeká i ta vůně kořeněná vlídnou tmou

Zlatí jednorožci lásek a dětský smích nad krajinou

Určitě tam čeká Ráj země nám stvořený s rozbřeskem

Na konci dálnice - tak něžně a moudře mé město vítající

 

Autor: Jiří Danihelka | neděle 18.3.2012 11:52 | karma článku: 5,37 | přečteno: 435x
  • Další články autora

Jiří Danihelka

Requiem pro Salome

Co mi napověděl Caravaggio v chrámu ... možná zklamání v Janově očích ... očekávaná zrada a smutek...

30.4.2013 v 19:26 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Co jsem slíbil sobě

(mládí...stáří...touhy...sny...přání...znovuzrození...poznání...slasti...hard-rock)

19.4.2012 v 21:23 | Karma: 4,77 | Přečteno: 358x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Setkávání s ránem

(... probudit se vedle někoho, cítit to napětí...málo nebo moc?... nejsem si jist jestli jsou pochyby na místě..)

29.3.2012 v 16:23 | Karma: 6,60 | Přečteno: 432x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Lodě posedlé blouděním

(Nemyslím, že by to mělo být smutné. Snad to ten dojem nedělá. Dívání se do sebe mže být někdy dost velká legrace.)

16.3.2012 v 21:07 | Karma: 3,79 | Přečteno: 148x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Dál nic

(šance, že je bez kávy a cigarety dobrý ráno je pro mě mizivá...bez nikoho a být sebou o ničem je hnus...jakpak to je dál,když to přeteče? )

16.3.2012 v 21:06 | Karma: 3,77 | Přečteno: 137x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Probuzení s Ní

Její pravidelný vlahý dech mě svým nezaměnitelným tepem pulzoval kolem krku. Cítil jsem její teplo přitisklé ke svému boku, jako by se bála té noční samoty, která nás před tím dělila na metry.

16.3.2012 v 21:06 | Karma: 4,09 | Přečteno: 179x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Souputník Prach

(Asi nemá cenu polemizovat o jsoucnu a budoucnu nebo minulu...? Na co polemiky...?)

16.3.2012 v 21:05 | Karma: 3,49 | Přečteno: 159x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Tam někde stojím

(slova někdy plynou ve tmě líp jak světlo... není třeba se dívat do očí a tak nepálí... ale pouze toho, kdo je pustil z opratí)

16.3.2012 v 21:04 | Karma: 5,04 | Přečteno: 495x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

To já naučil sireny zpívat

(těžko říci, kudy se všude můžeme vydat, kam jít, kde je místo začátku a konce... kdo to dohledá a pozná...jít po stopách pikniků u cesty?... nebo se nechat vláčet intuicí?... kdo ví...)

16.3.2012 v 19:04 | Karma: 6,90 | Přečteno: 378x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 276x
Jsem možná hledač, možná čekající, vzpomínající určitě, tiše křičící a tak trochu bojící se, že řeky jsou moc rychlé a pravidelnost moc pravidelná.