To já naučil sireny zpívat

(těžko říci, kudy se všude můžeme vydat, kam jít, kde je místo začátku a konce... kdo to dohledá a pozná...jít  po stopách pikniků u cesty?... nebo se nechat vláčet intuicí?... kdo ví...)

S tichem plným světel

po polích tmy jsem možná snil

Procházel jsem modrou skálou

vítr čekání mě vyplenil

 

To já jsem učil sirény zpívat

tam dole pod vodou

V zítřejších městech

kde jsem včera žil

 

V rozkvetlém tymianu teď motýli spí

zas ležím v jejich náručích

Ve stejných hodinách den je už potřetí

stále ten známý hřích

Zabloudit ve větách beze slov

najít se v objeveném hledání

Stále jít a stále beze stop

Ve řvoucí samotě váhání

 

To já jsem učil sirény zpívat

tam dole pod vodou

V zítřejších městech

kde jsem všera žil

Autor: Jiří Danihelka | pátek 16.3.2012 19:04 | karma článku: 6,90 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Jiří Danihelka

Requiem pro Salome

Co mi napověděl Caravaggio v chrámu ... možná zklamání v Janově očích ... očekávaná zrada a smutek...

30.4.2013 v 19:26 | Karma: 0 | Přečteno: 44x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Co jsem slíbil sobě

(mládí...stáří...touhy...sny...přání...znovuzrození...poznání...slasti...hard-rock)

19.4.2012 v 21:23 | Karma: 4,77 | Přečteno: 358x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Setkávání s ránem

(... probudit se vedle někoho, cítit to napětí...málo nebo moc?... nejsem si jist jestli jsou pochyby na místě..)

29.3.2012 v 16:23 | Karma: 6,60 | Přečteno: 432x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Jednorožci nad řekou

Ten tajemnoněžný zpěv mé řeky v údolí Lemované pýchou moudrých věků Střípky pstruhů stříbrných protknuté

18.3.2012 v 11:52 | Karma: 5,37 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza

Jiří Danihelka

Lodě posedlé blouděním

(Nemyslím, že by to mělo být smutné. Snad to ten dojem nedělá. Dívání se do sebe mže být někdy dost velká legrace.)

16.3.2012 v 21:07 | Karma: 3,79 | Přečteno: 148x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 276x
Jsem možná hledač, možná čekající, vzpomínající určitě, tiše křičící a tak trochu bojící se, že řeky jsou moc rychlé a pravidelnost moc pravidelná.